Uczniowie w Sejmie

W dniach 1 i 2 października uczniowie naszej szkoły wzięli udział w pełnej wrażeń, dwudniowej wycieczce do Warszawy, podczas której zwiedzili najważniejsze zabytki i instytucje stolicy.

Pierwszego dnia wycieczki, po dotarciu do Warszawy, grupa rozpoczęła zwiedzanie od Starego Miasta. Uczniowie zobaczyli najważniejsze punkty tej części miasta, w tym Kolumnę Zygmunta, Zamek Królewski oraz Katedrę św. Jana. Następnie odwiedzili Barbakan oraz pomniki symboliczne dla Warszawy: Pomnik Syrenki, Pomnik Małego Powstańca oraz Pomnik Powstańców. Popołudnie spędzili w Wilanowie, gdzie podziwiali wnętrza Pałacu w Wilanowie i spacerowali po malowniczych ogrodach królewskich. Wieczorem uczniowie udali się do hotelu, gdzie po zakwaterowaniu zjedli obiadokolację i mieli czas na odpoczynek. Drugi dzień rozpoczął się od porannej wizyty w Łazienkach Królewskich. Uczniowie spacerowali po przepięknych ogrodach oraz zatrzymali się przy słynnym Pomniku Fryderyka Chopina. Następnie przeszli do Starej Pomarańczarni, poznając bogatą historię tego miejsca i jego znaczenie dla kultury Warszawy. Po wizycie w Łazienkach grupa udała się do Sejmu, gdzie mieli okazję zwiedzić sale parlamentarne i dowiedzieć się więcej o funkcjonowaniu polskiego parlamentu. Po krótkiej przerwie kontynuowali zwiedzanie, odwiedzając Ministerstwo Finansów, gdzie zapoznali się z rolą tej instytucji w zarządzaniu finansami państwa. Po pełnym wrażeń dniu uczniowie zakończyli wycieczkę wspólnym obiadem, a następnie wyruszyli w drogę powrotną do domu. Wyjazd był doskonałą okazją do poznania historii, kultury i funkcjonowania instytucji państwowych. Uczniowie wrócili zadowoleni i bogatsi o nowe doświadczenia. Wycieczka odbyła się w ramach programu Ministra Finansów pod nazwą „Lekcje o finansach”, z którego otrzymaliśmy dofinansowanie w wysokości 19 125,12 zł

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Read more
Unknown
Unknown
Accept
Decline